menu close menu

Importanta potasiului in organism

Un mineral indispensabil organismului este potasiul.Acesta are proprietati electrolitice,permitand transmiterea impulsurilor electrice in corp.Rolul potasiului in organism este de a mentine la parametric normali sistemul osos,cardiovascular,digestiv si muscular.
In natura potasiul se regaseste in numeroase alimente,cu precadere in legume si fructe,doza zilnica recomandata pt un adult fiind de cca 3.600mg(3.6grame).Un consum optim de alimente bogate in potasiu ne pune la adapost de efectele nefaste ale excesului de sodiu in organism prevenind astfel situatii critice precum hipertensiunea,infarctul sau accidentul vascular.
Din pacate accidentul vascular ramane o cauza principala a deceselor la nivel mondial.Principalul tip de accident vascular este cel ischemic,care se soldeaza cu blocarea unor vase de sange ce iriga creierul.Uneori dupa aparitia accidentului vascular consecintele pot fi nefaste.Aproximativ ¾ din accidentele vasculare pot fi prevenite prin adoptarea unui stil de viata sanatos.Solutia salvatoare ce se afla la indemana oricui este dieta bogata in potasiu.Unele studii au scos in evident ca femeile care au avut in dieta lor un aport de circa 3g de potasiu zilnic fara a fi hipertensive au avut a rata de preventive a accidentului vascular de cca 24%.
In procesul de reglare optima a PH-ului in organism cat si a tensiunii arteriale potasiu ramane un mineral important scutind organismul de consecinte nefaste.Fara doar si poate o buna functionare a vaselor cerebrale inseamna oxigen suficient pentru creier ceea ce se traduce printr-o mai buna functionare a organismului.
Intre Sodiu(Na) si potasiu(K) trebuie sa existe o relatie de echilibru.In situatiile in care valoarea sodiului din organism creste,iar potasiul scade hipertensiunea se poate instala foarte usor.Desi pare incredibil o valoare scazuta a potasiului contribuie prioritar la hipertensiune.Prin urmare potasiul poate actiona ca un modulator al sodiului.
Uneori chiar daca consumul zilnic de sodiu depaseste limita normala acceptata,un consum optim de banane,cartofi,avocado,caise si ciuperci poate contracara efectele negative ale sarii de masa.Un raport direct proportional dintre sodiu si potasiu ar fi de circa 1/15.Tineti cont de acest aspect atunci cand dorinta de a manca sarat este pusa in practica.
Pentru ca organismul sa functioneze normal,nivelul de potasiu atat intracelular cat si extracelular trebuie sa aiba o valoare optima pentru a-si putea exercita proprietatile:contractie muscular,transmiterea impulsurilor nervoase cat si functionarea in conditii ideale a aparatului cardiovascular.
Cum sarea de masa este indispensabila organismului ea fiind direct implicata in optimizarea tensiunii arteriale,cat si in buna comunicare a impulsurilor electrice dintre creier si tesutul muscular consumul de fructe si legume bogate in potasiu este obligatoriu.

23-09-14 | Comments Off comments | in Sanatate

Comments are closed.

Si pentru barbati!

Ideal pentru grasimea de pe abdomen,aripioare,coapse

Ideal Pentru Tinerele Mamici!

Va scapa de grasime si celulita !!! Elimina toxinele si stresul Intinereste pielea si o tonifica

Contacteaza-ne

Email: lipomasaj@yahoo.com  Telefon: 0762.268.239